Informacja o działalności Starostwa w tekście łatwym do czytania i rozumienia
Gdzie znajduje się Starostwo?
Starostwo Powiatowe w Jarocinie, w skrócie Starostwo, znajdziesz na parterze budynku przy Alei Niepodległości 10 w Jarocinie.
Tutaj jest główny budynek Starostwa, w którym pracują: starosta, jego zastępca i urzędnicy. Starosta jest kierownikiem Starostwa. Starostą jest Lidia Czechak.
Budynek ma dwa wejścia – wejście główne (A) od strony Alei Niepodległości 10. Wejście to nie jest dostępne dla osób poruszających się na wózkach, ponieważ są schody.
Z prawej strony budynku jest wejście boczne (B) od strony Alei Niepodległości 12 – to wejście jest odpowiednie dla osób z niepełnosprawnościami, starszych i dla mam z dziećmi. Jest podjazd dla wózków i dzwonek do drzwi.
Czym zajmuje się Starostwo?
W Starostwie załatwisz wiele spraw. Budujesz lub remontujesz dom - tutaj uzyskasz potrzebne pozwolenia. W Starostwie możesz dostać mapę swojego gruntu, kartę wędkarską. W Referacie Komunikacji zarejestrujesz samochód. Jeżeli masz problemy możesz w Starostwie uzyskać bezpłatną pomoc prawną oraz pomoc Rzecznika Konsumentów.
Jak skontaktować się z pracownikami Starostwa?
Zapraszamy do Starostwa od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30. Referat Komunikacji przyjmuje klientów od 8.00 do 14.30. Jeśli chcesz się z nami porozmawiać przez telefon, zadzwoń na numer 62 747 24 31. Możesz też wysłać e-mail na adres: starostwo@powiat-jarocinski.pl
Żeby załatwić sprawy w Starostwie możesz:
- napisać pismo i wysłać je na adres: Starostwo Powiatowe w Jarocinie, Aleja Niepodległości 10-12, 63 – 200 Jarocin
- przynieść pismo do sekretariatu. Sekretariat to biuro, w którym można zostawić pisma, podania i dokumenty. Tutaj możesz wziąć specjalne druki, które będą potrzebne do załatwienia sprawy w urzędzie.
- Jeśli masz profil zaufany możesz wysłać pismo przez elektroniczną skrzynkę podawczą E-PUAP na: Adres skrzynki EPUAP: /d4c7k24nfc/skrytka. Profil zaufany to darmowa metoda potwierdzenia Twojej tożsamości. Możesz wtedy składać dokumenty przez Internet.
Czy osoby głuche i słabosłyszące mogą skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego?
Osoby głuche i słabosłyszące mogą kontaktować się z urzędnikiem przez wideotłumacza. Osoba niedosłysząca lub głucha musi mieć dostęp do Internetu i kamerę w swoim komputerze, telefonie lub tablecie. Wystarczy, że wejdzie na stronę internetową https://pzgomaz.com/#!/notLogged?customer=SP_Jarocin i połączysz się z tłumaczem języka migowego.
Jeśli jesteś w urzędzie to szukaj specjalnego oznaczenia piktogramem (to znaczek graficzny, który ułatwia komunikację) – oznacza on, że to w tym miejscu będziesz mógł skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego online.
Jak trafić do sekretariatu?
Jeżeli wchodzisz wejściem głównym (A) - gdy wejdziesz po schodach do budynku i spojrzysz w lewo zobaczysz drzwi do sekretariatu. Jeżeli wchodzisz wejściem bocznym (B) - musisz przejść do końca korytarza i na wprost zobaczysz drzwi do sekretariatu.
Czy w Starostwie jest toaleta dla osób z niepełnosprawnościami?
Specjalna toaleta znajduje się na parterze, po prawej stronie od wejścia bocznego (B). Klucz do toalety znajduje się w sekretariacie.
Czy są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami przed budynkiem Starostwa?
Jeśli przyjedziesz do nas autem zaparkuj na specjalnie oznaczonym miejscu. Jedno miejsce parkingowe znajdziesz od strony Alei Niepodległości oraz jedno od strony ulicy Kościuszki.
Uwaga! W czasie epidemii koronawirusa Starostwo pracuje inaczej.
Jeśli chcesz coś u nas załatwić, to możesz zadzwonić, napisać e-mail lub przynieść dokumenty do Starostwa. Możesz zostawić je w specjalnym pojemniku, który znajduje się w budynku przy Alei Niepodległości 10 w Jarocinie. Dbajmy razem o nasze bezpieczeństwo!